Pagina's

zondag 11 augustus 2013

On veut que le temps s'arrête, que l'amour soit éternel.

Champs-élysées, Parc André Citroën et Galeries Lafayette, dit weekend leefde ik als een echte Parisienne !
 

Mariken 'vierde' vrijdag haar laatste dagje Parijs. Daarom mocht zij kiezen wat we die dag gingen doen ! Shoppen aux Galeries Lafayette was een excellente keuze !
Miu Miu, Céline, Isabel Marant et Marc Jacobs, give me some free clothes please !! Wat een mooie kleren allemaal... Al was mijn portefeuille iets minder mooi. Die stond alleen maar toe dat ik een trui kocht van Lafayette. Mijn geld moest ik verstandig investeren, daarom was het echt een dilemma of ik deze trui in zwart of grijs kocht. De grappige verkoper raadde me de grijze aan want 'gris est le nouveau noir' en 'tu as déjà beaucoup de noirs vêtements... Ok, dat werd dus de grijze, tot zijn collega haar zegje kwam doen: 'Gris est plus belge' (en dat willen we vermijden natuurlijk) en 'noir sera plus beau avec tes cheveux'. Collega nummer drie 'oui, j'aime bien le noir.' 2-1 voor zwart dus.
En zo stonden drie toeristjes op een doodnormale namiddag een kwartier omringd door 3 werknemers van Lafayette met het dilemma 'zwart of grijs ?'
 Zaterdag waren de Nederlanders in de meerderheid, wat best wel lullig was voor Inès en mij. Neen, mopje hoor ! Mariken haar ouders kwamen haar ophalen en babysitten ook nog even op ons. Mariken, bij deze heb je echt een hele leuke familie ! We bezochten Napoleon in Les Invalides...




...en namen een kijkje in het oorlogsmuseum. Bovenstaande foto is niet heel zuiver, maar dit is wel een van de propellers van het 'vliegtuigje' van de gebroeders Wright ! How cool is that ?!

 Mooie liedjes duren niet lang. Mijn Hollandertje moest terug naar huis vertrekken. WAAROM ?
Na wat traantjes, veel geknuffel en een afscheidscadeau waren Inès en ik echt aan ons lot overgelaten. IK MIS JE MARIKEN ! KOM TERUG ! Uit pure ellende zaten we dan maar aan de Seine. (als dit ellende is, vind ik het trouwens niet erg om dat eens mee te maken, wat een mooi uitzicht.)
Tijd voor ons verdriet weg te shoppen op de Champs-élysées met in de verte de Arc De Triomphe. En ja, die zijn we helemaal afgestapt, wanhopig op zoek naar doodgewoon schepijs. Neen, we hebben geen zin in een ijsbol met een rare smaak van €4,20 ! En ook niet in een hele coupe ! Gelukkig konden we ook dat verdriet wegeten door te winkelen. Ik bedoel, Inès kocht de hele Champs-élysées op en ik ging naar huis met een sorbetijsje.

Zondag moest er ook wat gestudeerd worden. Samen met Inès, Mariel, Nora, Zarima en Justine lag ik in het zonnetje in Parc André Citroën. Sam, bedankt voor de aangename tip !

Al moet ik wel bekennen dat ik niet gestudeerd heb, aangezien de eerste gevolgen van ma vie à la parisienne mij parten beginnen te spelen en ik wat slaap in te halen had.



 Tour Montparnasse gaf onze dag toch wat cultureel nut.

Mariel, ik, Nora, Justine en Inès au sommet du Montparnasse.

Lieve vriendjes en familie, allemaal al hartelijk bedankt voor jullie leuke reacties en lange brieven ! Het tovert elke keer weer een big smile op mijn gezicht. Ja, nog groter dan anders.
Ik houd van jullie en à bien tôt !
Luna
 

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Luna, wat een zalig leven heb je daar toch! Elke dag kijk ik op uw profiel om te kijken of je nieuwe avonturen beleefd hebt en meestal word ik niet teleurgesteld! Als het geen museumbezoek is, is het wel een dagje shoppen of een andere leuke cultuuruitstap. Ik ben uw grootste fan, ik zweer het, wie u nog meer stalkt dan ik heeft echt geen leven :p ik vind uw leven daar echt superleuk en ik ben ook een tikkeltje jaloers. Ik wou dat ik daar ook was! Ik vind het wel jammer voor jou dat Mariken weg is, want het leek dat jullie daar supergoed overeenkwamen. Ik hoop dat de komende weken nog even tof worden! Nog heeeeel veel plezier! Annelies

Anoniem zei

Ik blijf jaloers op je leven a Paris, ook al ben ik er zelf al geweest.

Kijk weer uit naar je volgende blog.

XXX Papa

Mariken zei

Salut mon amie!
Tu me manques! but life goes on ;)en hoe! je kunt nog twee weken genieten en als je me nodig hebt app je gewoon even!
bedankt voor al je gezelligheid deze weken!
en wie weet valt er deze of volgende week nog wat op je deurmat ^^
xxx

Anoniem zei

Super je kan dat echt goed!!!

Anoniem zei

Boeleke! Ik zit hier elke dag als een bezeten freak u fotos en blog te bekijken en ik vind het echt zalig om je verhalen te lezen (: Ge zijt een crazy meke! Hopelijk zien we elkaar snel kleine meid, geniet er vooral heel hard van! Lots of kissies xxxxxxxxxxxxxxxx Kato