Pagina's

donderdag 8 augustus 2013

Qui s'enfuit déjà ?

Ik heb altijd al wat van tegendraadsheid gehouden. Iedereen team Edward of Jakob, ik team anti-Twilight. Iedereen een pulletje van Superdry ? No way José, Luna draagt gewoon een vestje !
Daarom bezochten Mariken, Inès en ik ook Bastille gisteren op 7 aôut, au lieu du 14 juillet. Voor de intellectuelen onder ons is dit inderdaad de dag waarop de Parijse gevangenis in 1789 bestormd werd en meteen het begin van de Franse Revolutie betekende. 
 

Bastille is vanaf gisteren mijn lievelingsplaats in Parijs ! Na dat we een uurtje in een sfeervol boekenwinkeltje de moeilijke keuze ondergingen of we nu toch dat boek over Chanel wouden kopen of liever dat dun boekje met het schattige voorplaatje, en français bien sûr. D'accord, betrapt, ik kocht drie boekjes en een kaartje.

Met pijn in het hart struinden we toen wat rond, tot we dit plaatje tegen kwamen.
Natuurlijk moesten we deze verblijfplaats van een van de beste auteurs van Frankrijk bezoeken. Shame on you als je Victor Hugo niet kent. Hij is de schrijver van Les Misérables en De Klokkenluider van de Notre-Dame.
En ik was zijn grote inspiratiebron...
 
Voor eeuwig verenigd, wij drietjes en Victortje.
In het parkje, lezend in onze nieuwe Franse boekjes.
 
Happy hour ? Maar 5 euro voor een cocktail en dus goedkoper dan een colaatje ? Ons hoor je niet klagen !
 
Na dit heerlijk Cosmopolitaans aperitiefje hadden we wel nood aan een zuiders restaurantje. Gelukkig hadden we Inès' app die ons leidde naar leuke Italiaanse tentjes... mét omweg... en die uiteindelijk gesloten bleken... Helemaal uitgehongerd stapten we het eerste restaurant binnen. Inclusief niet-vriendelijke serveerster. Maakt ons niet uit, wij hadden gratis water en zo van die broodstengels. Of had jij er wat minder Mariken ? ;)  Enkel nog onze pasta moesten we betalen. Nog een dessertje ? Non, merci beaucoup mais ça suffit.
 
Al zoveel keer voorbijgekuierd, maar nog nooit bezocht. Tot vandaag ! Je vous présente l'Opéra.
Het uitzicht als je een balletvoorstelling bijwoont.
 
En voor de mannen die verplicht mee moesten van hun vrouw, dit prachtige plafond.
Mijn nieuw kleedje, het originele Zwanenmeerkleedje. Mopje hoor, dit heb ik al lang in mijn kleedkast hangen...
Na dit serieus gedoe, tijd voor een verwen-onszelf-momentje ! Sephoraaaa ! Ik kocht deze twee heerlijke douchegellen.
 
Sharing a frozen yoghurt !
 
Bisous,
Luna
 
ps: ik vind reacties altijd heel leuk, hint hint. Geen idee hoe het werkt, mama en papa en oma en opa ? Klik hieronder op 'geen opmerkingen' of '1 opmerking' of '2 opmerkingen' of... en dan verschijnt er een pop-upvenster.
 

 
 
 

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Meloentje, ik laat hier wel een reactietje achter hoor! Allereerst moet ik opbiechten dat ik meer en meer jaloers word op al wat je daar mee maakt! Natuurlijk, gun ik je het wel hé, you know me. Het meeste ben ik jaloers op de vereniging met Victor Hugo, mannen met baarden eh njammie. Alé, ik ga mijn brief eens afschrijven (toevallig eentje naar jou zeg!)

Bisou, bisou Mademoiselle Isabeau

Anoniem zei

Alweer een leuk dagoverzicht. Ik kijk al uit naar je volgende. Bisous, de Papie

Anoniem zei

Nog steeds word ik niet vermeld in je blog!
J.A.