Pagina's

donderdag 15 augustus 2013

If you are lucky enough to have lived in Paris as a young woman, then wherever you go for the rest of your life, it stays with you.

Ik wil even een klein misverstandje van de kaart vegen. Vele mensen denken dat ik hier gewoon een plezierreisje maak in Parijs (plezier en reis is het zeker), maar jullie weten niet dat ik ook elke dag naar een echte school moet om echt te leren. Daarom dat ik zondag ook alles van de voorbije week moest leren. En dat heeft zijn vruchten afgeworpen ! Ondanks een moeilijke test met allerlei woorden die we nog nooit gezien hadden (toch gelijkaardig aan ons onderwijs in Aalst dan), ben ik de trotse eigenaar van een 16,5 op 20 !

Om dat te vieren ging ik met Esmée, Justine en Inès iets drinken in dit cafeetje.
Heb je de naam gezien opa ? Tof hé ! Zelfs hier denk ik aan mijn lieve familie, slijm slijm. Kusjes en knuffels xoxoxoxo.
 Dinsdag ontbeet ik op het terras van Musée du Tokyo met zicht op La Tour Eiffel !
 Inès en ik met de goede oude Matisse.
 Omdat iedereen vol lof over Keith Haring spreekt, betaalden we 8 euro meer om zijn expositie te bewonderen. Met dat geld kon ik wel al 2 keer een cocktail drinken op een terrasje ! Enkel dit schilderij vond ik nog knap, maar Keith, ik ben teleurgesteld !
Dan maar ons verdriet wegeten met wat tapas... Waardoor we te laat kwamen in de les, bedankt Inès !
Volgende keer eten we wél in het eerste wat we tegenkomen.




 
's Avonds hadden mijn charmante Italiaanse roomie Carlotta en ik een cocktailgirlsnight. En iemand complimenteerde mijn Frans bij de Notre-Dame by night !
 
 
Een foto van mijn ontbijt speciaal voor mama: Turkse gebakjes ! Waarom ben ik toch 100 % Belg... ?
 Gisteren had ik een middagpauze dus gingen Mariel en ik picknicken comme les Parisiennes aan de Seine !

Nadien hebben we in journalisme gedebateerd over le mariage pour tous. Love journalisme !
 Carlotta en ik gisterenavond wanhopig op zoek naar een leuke bar, maar alles was gesloten.


 Niets in Bastille, niet op de Grands Boulevards.
 Dus gingen we maar naar les Jardins du Tuileries, en dat was veel gezelliger !

Vandaag ben ik op mijn ééntje wat gaan rondhangen in Parijs: een Frans boekje lezen op een bankje aan Montmartre, zo wil ik wel elke dag spenderen !

Morgen krijg ik een surprisebezoekje van mijn lieve vriendjes ! Ik heb er al zin in, want altijd Engels praten is echt vermoeiend. Dat bleek zeker toen ik voor Carlotta in het Frans moest bestellen. Alles ok, tot ik het moest vertalen voor haar en gewoon in het Nederlands begon. WAAROM REAGEER JE NIET HALLO ?! Ok, sorry, Engels natuurlijk.

Bisous
 

8 opmerkingen:

Anoniem zei

Bonjour Luuntje! Het is zo tof om alles van uw vie à la Parisienne te lezen! ge leidt daar echt een droomleven :D. Spijtig dat ik niet geprobeerd heb om in uw valies mee te geraken... Kom maar snel terug naar la belgique !

x3 x3 tu sais que je te manque, Jonas :p

Anoniem zei

Leuk dat je nog eens aan mij denkt.Ik tel af naar woensdag.Wie zij die vrienden??Ik ben razend benieuwd.
Bisous,ta maman.

Anoniem zei

Leuk dat je nog eens aan mij denkt.Ik tel af naar woensdag.Wie zij die vrienden??Ik ben razend benieuwd.
Bisous,ta maman.

Anoniem zei

Leuk dat je nog eens aan mij denkt.Ik tel af naar woensdag.Wie zij die vrienden??Ik ben razend benieuwd.
Bisous,ta maman.

Anoniem zei

Leuk dat je nog eens aan mij denkt.Ik tel af naar woensdag.Wie zij die vrienden??Ik ben razend benieuwd.
Bisous,ta maman.

Anoniem zei

Leuk dat je nog eens aan mij denkt.Ik heb weer genoten van je blog.mama.xxxxx

Anoniem zei

16,5/20. Je kan je wel inbeelden dat ik een fiere papa ben. X

Anoniem zei

Zo te zien heb je het daar naar je zin in de lichtstad. Geniet nog maar wat van je verblijf in Parijs. Steven en Veerle