Pagina's

dinsdag 3 september 2013

Impossible ? Ce n'est pas français !

3 September 2013. De tweede schooldag van mijn laatste jaar op het klein college. Man, nu mis ik mijn EF-school nog meer. Parijs, neem mij terug ! Om mijn heimwee te verwerken, zijn hier enkele foto's van mijn klas. Geniet ervan, nu de vakantie weer voorbij is.

 Mijn klas van de laatste week ! Ik vertegenwoordig het bescheiden België tegenover Duitsland, Costa Rica, Venezuela, Brazilië, Canada en nog enkele andere exotische bestemmingen !

Even spontaan op de foto met Shaké uit Canada, die twee weekjes in mijn klas zat en mijn roomie Grettzshell uit Venezuala die een maand lang deel uitmaakte van mijn klas. Haar mama en broertje Elvis, verbleven ook in mijn tweede gastgezin. 'Me llamo Luna' en andere basiszinnen waren mijn pauvere kennis Spaans, maar toch ben ik erin geslaagd hele gesprekken te voeren over voetbal, dansen en muziek met de elfjarige Elvis !
Mijn klastitularis van Français Général B1-2, Adriana ! Bedankt voor alles !

En voor wie nog steeds dacht dat ik gewoon een maandje vakantie had in Parijs, hier het bewijs dat ik ook elke dag naar school ging: mijn certificaat ! Met 98% als eindresultaat ben ik afgestudeerd !

Ik wil iedereen ook nog eens bedanken voor de positieve reacties en de steun. Mijn mama en papa verdienen ook nog eens een plaats in het zonnetje om mij deze fantastische kans te geven ! Bedankt vriendjes en vriendinnetjes om mij niet (helemaal) als een seutje te bekijken die in de zomer haar vrije tijd 'opoffert' om te gaan studeren... Voor mij voelde het pas du tout aan als een opoffering ! Ik heb genoten van deze prachtige vier weken in hartje Parijs. Ook wil ik nog eens mijn opa bedanken, die er jammergenoeg niet meer is, maar mij wel de kans heeft gegeven deze droom waar te maken. BEDANKT OPIE en ik weet zeker dat jij dat fonkelende sterretje was wanneer ik met een klein hartje Pantin doorstapte, de eerste dag echt helemaal alleen was en de laatste zaterdag plots van gastgezin moest veranderen. Dood ben je pas, als ik je ben vergeten.

Bedankt ook aan EF zelf, aan mijn leuke vriendinnen daar en mijn gastgezin. Bedankt Isabeau en Melissa voor de leuke brieven. Danku oma's en opa en ook nog mijn hele familie Van Rillaer !

Summer 2013, you were the best holiday of my life !

Tot de volgende !

1 opmerking:

Anoniem zei

Het is je met veel liefde gegeven. Je had het verdient.

XXXX De Papie