Pagina's

maandag 29 juli 2013

Mon premier jour

Bonjour !

Voor de nieuwsgierigen onder ons, maar vooral omdat iedereen vraagt 'en hoe is het daar ?' en ik geen zin noch tijd heb om alles gedetailleerd aan iedereen te beschrijven, vertel ik hier alles over mijn eerste dag à l'école !

Mijn roommate komt uit Polen, we communiceren in het Engels en Frans door elkaar. In totaal zijn er bij de familie Haddouche 6 logés. Ik, de Poolse, twee Hollanders, 1 Italiaanse en 1 Canadese die in Turkije woont. Enkel de Italiaanse gaat ook naar de EFschool, de anderen gaan naar Sprachstatte. Gisteren kropen we op tijd in bed, maar hadden we elkaar zoveel te vertellen dat het uiteindelijk twaalf uur werd...

Carlotta, de Italiaanse, bracht me naar school. Daar nam ik een test af en ontmoette de andere EF'ers. Zoveel Belgen ! Incroyable ! Zelfs een meisje dat ook naar het SMI geweest is als ik daar al op school zat... En van toeval gesproken, in Quartier Latin kwam ik een klasgenoot tegen.

De dag werd gevuld met een picknick sous la Tour Eiffel et les Bateaux Mouches. Nadien liet EF ons zelf de vleugels strekken en besloten we iets te gaan drinken in Saint-Denis. En toen moest ik alleen naar huis voor het diner... Al was dat makkelijker gezegd dan gedaan. Eerst speelde het metrostation verstoppertje, dan had ik wat troubles met de juiste verbinding naar Pantin te vinden. Een kwartier en een lichte paniek later, zat ik toch op de juiste metro. Helemaal alleen gedaan. Natuurlijk wel mét een plannetje.

Kamilla eet zelf niet met ons mee aangezin het ramadan is, maar ze maakte wel iets echt délicieux klaar voor ons: zelfgemaakte frietjes met kebabvlees (maar lekkerder en anders dan een 'Belgische' pizza-kebabzaak) met een soort loempia met aardbeiyoghurt.

Ik kruip nu in mijn stapelbed, om morgen fris Parijs te verkennen samen met Mariken en nog enkele anderen. We moeten pas om 13u40 naar school ! Living the good life, zoals je hieronder kan zien.

à plus tard et bisous,
Luna

3 opmerkingen:

Anoniem zei

aaaaaaauh, dat klinkt allemaal super Luna! maar ik mis je wel al hoor :( La vie en rose, t'is je gegund!

Bisous, mademoiselle Isabeau

Anoniem zei

Supertof da je die blog hebt! Ik zal hem zeker volgen. Het lijkt daar allemaal supertof, ik wens jou nog veel plezier!!! Xxxxxxxx Annelies

Anoniem zei

Laat de geweldige verhalen maar komen.
Papa